Background main
Home Verkoopvoorwaarden

Verkoopvoorwaarden

PREAMBULE


Deze algemene verkoopvoorwaarden (hierna te noemen "Voorwaarden") worden gesloten tussen: 

Enerzijds TECPLAST, een bedrijf met een kapitaal van 219.048 euro, ingeschreven bij de Chambéry RCS onder het nummer B448 649.046 

Adres: Business Corner - 37 F Avenue des Massettes - 73190 CHALLES-LES-EAUX (hierna "TECPLAST" genoemd), 

En aan de andere kant de persoon of personen, particulier of niet, die een aankoop op de website willen doen (hierna respectievelijk de <Klant> individueel of de "Klanten" genoemd). 

Wanneer TECPLAST en de klant(en) samen worden vermeld, zal het geheel worden aangeduid als de "Partijen". 

TECPLAST verkoopt zijn producten (hierna de "Producten" genoemd) op afstand, via internet, website of per email, per telefoon, per fax of per post. 

Levering van het product kan naar de meeste landen in Europa worden gedaan. De levering van pakketten kan territoriaal worden gedaan in Frankrijk, Corsica, Monaco en België.

Alle producten die door TECPLAST worden verkocht, staan ​​vermeld op de website van het bedrijf. 

TECPLAST verdeelt geen papieren catalogue. 

De Klant aanvaardt dat TECPLAST niet verantwoordelijk kan worden gehouden in geval van niet-naleving van de volgende indicaties. 


Deze voorwaarden hebben tot doel de verkoopvoorwaarden tussen TECPLAST en haar klanten te definiëren, van bestelling tot betaling en levering, met inbegrip van het gebruik van de diensten die door TECPLAST aan haar klanten ter beschikking worden gesteld. Deze Voorwaarden regelen alle stappen die nodig zijn voor het plaatsen van de bestelling en zorgen voor de opvolging van deze bestelling door de Partijen. Indien de voorwaarden verschillend zou zijn naargelang de kwaliteit van de Klant, particulier of niet, dan zouden deze verschillen duidelijk vermeld worden. 


Deze voorwaarden zijn van toepassing op de producten verkoop die op de website staan op de dag dat de bestelling door de klant wordt geplaatst. Ze zijn van toepassing op alle bestelmethoden die door TECPLAST worden aangeboden, of de bestelling nu via internet, per e-mail, per telefoon, per fax of per post is geplaatst. 

Indien deze Voorwaarden zouden verschillen afhankelijk van de wijze van bestellen, zouden deze verschillen duidelijk worden vermeld.


VERMOGEN OM TE CONTRACT


De aankoop van een Product dat op TECPLAST-bedrijfs website bevindt, is geen handeling van het dagelijks leven, gezien artikel 1124 van het Burgerlijk Wetboek, verklaart elke TECPLAST-klant in staat te zijn om een ​​contract af te sluiten onder de hieronder beschreven voorwaarden, d.w.z. ontvoogd minderjarig zijn of de wettelijke meerderjarigheid hebben en niet beschermd zijn in de zin van artikel 488 van het Burgerlijk Wetboek. 


KLANT AANVAARDING VAN DE VOORWAARDEN 


Deze Voorwaarden zijn direct op de website te lezen. Op eenvoudig verzoek van de Klant kunnen ze ook per e-mail, fax of post worden verzonden. Zodra de Klant het vakje "Ik heb de Algemene Verkoopvoorwaarden gelezen en ik accepteer ze" aanvinkt voordat hij zijn bestelling op de Website bevestigd, houdt automatisch de aanvaarding door deze laatste, zonder beperking of voorbehoud, van deze Voorwaarden in. De Klant erkent door deze handeling deze Voorwaarden te hebben gelezen en begrepen en ze in hun geheel te aanvaarden. 

Aankopen per e-mail, telefoon, fax of post houden ook de aanvaarding in van deze voorwaarden die eerder door TECPLAST naar de klant zijn verzonden en door de klant zijn ontvangen. Hij erkent ze eerder in hun geheel gelezen, begrepen en aanvaard te hebben onder de hierboven vermelde voorwaarden wanneer de Klant zijn bestelling bevestigt. 


PRODUCT EIGENSCHAPPEN 


Overeenkomstig artikel L 111-1 van de Consumentenwet streeft TECPLAST ernaar om op de technische fiches van de Producten de essentiële kenmerken van deze producten, waarvan de Klant op de hoogte moet zijn. Deze informatie en kenmerken zijn die van de leveranciers. 

TECPLAST is op geen enkele manier verantwoordelijk voor foutieve gegevens die door haar leveranciers worden doorgegeven. 

TECPLAST behoudt het recht om het productassortiment te wijzigen afhankelijk, maar niet uitsluitend, van de beperkingen verbonden aan zijn leveranciers.


DATUM VAN DE BESTELLING 


De bestelling datum is de datum van de bestelling bevestiging door de Klant, is dan de datum van de betaling in geval van de online bankkaart of Paypal betaling, die de datum van afsluiting van het contract vormt. 

TECPLAST verduidelijkt dat de betaalde bedragen geen aanbetaling vormen. 


PRIJS 


Bij elk product zijn de prijzen aangegeven in euro's en exclusief verzendkosten. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van kennelijke typefouten. Elke bestelling impliceert de volledige aanvaarding van de prijzen van de Producten waaruit ze bestaat. De prijs die voor elk Product van toepassing is, is de vermelde Website prijs op de datum van de bestelling door de Klant. De prijzen houden rekening met de btw die van toepassing is op de dag van de bestelling. Elke wijziging in het toepasselijke BTW-tarief zal worden weerspiegeld in de prijzen van de Producten vanaf de datum van inwerkingtreding van het nieuwe toepasselijke tarief. 

Aangezien de prijzen van TECPLAST leveranciers voortdurend veranderen, kunnen de website prijzen op elk moment gewijzigd worden. Ze zijn ook onderhevig aan variaties om redenen van introductieprijzen, promoties of verkopen. 


VERZENDKOSTEN, DOUANE EN ANDERE RECHTEN EN BELASTINGEN 


De verzendkosten worden aan de Klant gefactureerd tegen een vast tarief, afhankelijk van de levering plaats of de gekozen vervoerswijze. Ze worden aan de Klant meegedeeld vóór de definitieve registratie van de bestelling. Verzendkosten kunnen op ad-hoc basis gratis worden aangeboden als onderdeel van de promotionele marketingactiviteiten van TECPLAST. De verzendkosten zijn zichtbaar op de Website in het gedeelte Leveringen. 

Bestellingen die buiten de Europese Unie worden geleverd, kunnen onderworpen zijn aan douanerechten en/of andere belastingen. De klant verbindt zich ertoe om de overeengekomen prijs te betalen indien van toepassing, en rechtstreeks de expediteur of vervoerder, douanerechten en / of andere belastingen te betalen die verschuldigd zijn ter gelegenheid van de invoer van de producten in het land van de plaats van levering. Douane- of invoerbelastingen die van kracht zijn in het binnenkomst land zijn niet inbegrepen in de aangegeven leveringskosten en zijn de verantwoordelijkheid van de klant.


KORTINGEN EN CADEAUS


Geschenken worden aangeboden op basis van het gekochte product. Deze geschenken worden vermeld op de pagina's van de betreffende Producten of in het aangepast aanbod dat wordt gestuurd. 

Kortingen, promotiecodes of geschenken zijn geldig binnen de vervaldatum op de Website vermeld, in de brief of e-mail bij de beschrijving van de speciale aanbieding, en binnen de limiet van de voorraden. 

Indien de Klant recht heeft op geschenken, moet hij ervoor zorgen dat deze geschenken op het bestelformulier verschijnen. Als dit niet het geval is, moet hij contact opnemen met de TECPLAST-klantenservice. 

De Klant kan geen aanspraak maken op enige vermindering of compensatie in het geval dat hij de hem aangeboden geschenken weigert, waarbij TECPLAST alle kosten met betrekking tot deze geschenken voor zijn rekening neemt, inclusief verzendkosten. 

In het geval dat een computerprobleem zou leiden tot dubbele kortingen of geschenken, wordt de factuur geblokkeerd totdat de betaling geregulariseerd of geannuleerd is. Geschenken worden niet gegarandeerd, geretourneerd of geruild. 


EEN BESTELLING PLAATSEN 


De particulier Klant kan zijn bestelling bij TECPLAST plaatsen, of via de Website, per e-mail, per telefoon, per fax of per post. Wanneer de bestelling per e-mail, fax of post wordt geplaatst, moet de bestelling de informatie bevatten die nodig is om deze in goede omstandigheden te verwerken. In alle gevallen moet de identificatie van de Klant in de Klantenzone die de registratie van zijn bestelling toelaat, de volgende informatie bevatten: 

De Klant moet identificeren door middel van zijn Klantnummer, of door alle informatie te vermelden die gewoonlijk gevraagd zijn voor een online registratie. 

De Klant moet voor zijn bestelling geselecteerde Producten duidelijk identificeren met de referenties vermeld op de Site, referenties inclusief de opties van maten, kleur, gewicht, volume, container, capaciteit, enz. 

De Klant moet ook de precies hoeveelheden voor zijn bestelling aangeven; 

De Klant moet de informatie vermelden die nodig is voor de levering, met name het gedetailleerde en nauwkeurige leveringsadres en eventuele beperkingen op de toegankelijkheid van de plaats van levering (zie de paragraaf over leveringen); 

De Klant zal de gekozen leveringswijze aangeven; Tot slot dient de Klant ook de gekozen betaalwijze aan te geven. 

De Klant heeft op elk moment, tot aan het stadium van de daadwerkelijke betaling, de mogelijkheid om zijn bestelling geheel of gedeeltelijk te annuleren of te wijzigen. Het is aan de Klant om zijn bestelling vóór bevestiging en betaling te controleren op alles betreffende de details ervan. Om zijn bestelling af te ronden, moet de Klant deze Voorwaarden aanvaarden zoals gedefinieerd in het hoofdstuk <Aanvaarding van de Voorwaarden door de Klant>.


BESCHIKBAARHEID VAN PRODUCTEN 


TECPLAST werkt, afhankelijk van de Producten, op basis van een just-in-time voorraad of rechtstreekse leveranciers bestelling. Daarom zijn de Producten, afhankelijk van het geval, beschikbaar binnen de limiet van de voorraden beschikbaar bij TECPLAST of onder voorbehoud van de voorraden bij de leveranciers. 

De beschikbaarheid van een Product kan snel variëren, afhankelijk van de verkoop en een product kan bijvoorbeeld niet meer beschikbaar zijn tussen het moment dat het door de Klant is geselecteerd en het moment waarop de Klant zijn bestelling bevestigd. TECPLAST voert een frequente update van de beschikbaarheid uit. Meer informatie kan telefonisch, per e-mail of per fax aan de Klant worden verstrekt. 

De onbeschikbaarheid van een Product kan ook op de pagina van het betreffende Product worden vermeld. Zo kunnen de beschikbare Producten verschijnen met een framing vermelding van de verzendtijd. 

Als TECPLAST een besteld Product niet van zijn leveranciers kan krijgen, zal TECPLAST de Klant per e-mail op de hoogte stellen van de verwachte vertraging. Deze laatste kan er dan voor kiezen om op basis van deze nieuwe informatie zijn bestelling te annuleren. Er wordt geen annuleringskosten toegepast voor een dergelijke annulering van een bestelling. 

TECPLAST verbindt zich ertoe om ontvangen bestellingen uit te voeren binnen de limiet van de beschikbare voorraden van de Producten die zij bezit of binnen de limiet van de voorraden die beschikbaar zijn bij haar leveranciers. Bij gebrek aan beschikbaarheid van het (de) Product(en), verbindt TECPLAST zich ertoe de Klant zo snel mogelijk te informeren. Hij kan dan de annulering van de bestelling of de omruiling van het (de) betrokken Product(en) vragen. 


ORDER BEVESTIGING 


Er wordt automatisch een e-mail naar de Klant gestuurd om de bestelling te bevestigen, op voorwaarde dat het e-mailadres op het registratieformulier vermeld geen fout bevat. TECPLAST verstuurt geen orderbevestiging per post of fax en bevestigt de bestelling niet systematisch per telefoon. 


ANNULERING VAN BESTELLING - STANDAARD PRODUCTEN 


Vóór verzending door TECPLAST of vóór ontvangst door de klant, biedt TECPLAST haar klanten de mogelijkheid om hun bestellingen op elk moment te annuleren. Deze mogelijkheid verlengt op gunstige wijze de wettelijke annuleringsvoorwaarden voorzien door de wet na ontvangst door de Klant. 

Er zijn verschillende gevallen voor: 

De bestelling is niet verzonden: de annulering wordt dan onmiddellijk door TECPLAST in aanmerking genomen.

De bestelling is al geheel of gedeeltelijk verzonden. TECPLAST houdt rekening met de annulering van niet-verse producten die niet zijn verzonden, en de klant kan het reeds verzonden pakket weigeren wanneer het wordt aangeboden. 

In deze twee gevallen wordt de Klant aangeraden om contact op te nemen met de klantendienst van TECPLAST, om deze annulering vooraf te melden bij elke terugzending van een niet-vers product.


RECHT OP HERROEPEN 


De Klant heeft de mogelijkheid om zijn bestelling te annuleren binnen 30 werkdagen na ontvangst voor alle Producten. Om dit recht uit te oefenen, moet de Klant alle ontvangen Producten op zijn eigen kosten terugsturen. De Klant is verplicht om de verkoopafdeling op de hoogte te stellen, die zal bevestigen dat er rekening is gehouden met hun wens om te herroepen. De geretourneerde product(en) moeten nieuw zijn en in de originele verpakking zitten. De volledige procedure is beschikbaar door de link naar ons Retourbeleid te volgen.


UITWISSELING EN TERUGBETALING 


In alle andere gevallen moet de omruiling of terugbetaling worden aangevraagd bij de verkoopafdeling van TECPLAST tegen teruggave van het (de) Product(en). Het retourneren van terugbetaalde of geruilde Producten is de verantwoordelijkheid van de Klant, tenzij anders vermeld in bepaalde artikelen op de Site. Deze voorwaarden moeten worden besproken met de klantenservice van TECPLAST. 


PRODUCTSCHADE 


TECPLAST behoudt het recht om vergoeding te eisen voor eventuele schade aan het geretourneerde product. 


FACTUUR 


Het bestelformulier dat de klant online opstelt of de orderbevestiging die door TECPLAST per e-mail naar de klant wordt gestuurd, geldt niet als factuur. Ongeacht de manier van bestellen en betalen, kan de klant een factuur verkrijgen door verbinding te maken met de site op zijn <klantengedeelte> of door contact op te nemen met de TECPLAST-klantenservice. 


BETAALDATUM 


In het geval van betaling per creditcard of Paypal in één keer, wordt de rekening van de Klant gedebiteerd bij bevestiging van zijn bestelling in de zin van de paragraaf met de titel <Datum van de bestelling> in artikel 4 van deze Voorwaarden. 

Wanneer Producten niet beschikbaar zijn, kan TECPLAST op verzoek van de Klant een gedeeltelijke verzending van Producten, na de klant, indien van toepassing, op de hoogte te hebben gesteld van de extra verzendkosten die hij aanvaardt te betalen. De Klant kan echter worden gevraagd om extra verzendkosten. 

Wanneer de Producten op verschillende manieren kunnen worden geleverd zoals vermeld in "Leveringen", zal gedeeltelijke verzending automatisch plaatsvinden.


BETALING VERTRAGING 


Als de bank een debitering op de Klant bankkaart of een ander betaalmiddel weigert, is het de verantwoordelijkheid van de Klant om contact op te nemen met de Klantenservice om de betaling via een ander betaalmiddel uit te voeren. 


EIGENDOMSOVERDRACHT 


TECPLAST BEHOUDT DE VOLLEDIGE eigendom van de geleverde Producten tot de DAADWERKELIJKE betaling door de Klant VAN DE VOLLEDIGE PRIJS IN HOOFDSTUK EN accessoires. 


VERZENDTIJDEN 


Website bestellingen, worden elke ochtend van maandag tot en met vrijdag opgehaald. TECPLAST verwerkt alle bestellingen die de dag ervoor zijn geregistreerd tot het tijdstip van de uitlezing gedurende de dag. 

De voorbereiding van een bestelling kan in principe maximaal twee werkdagen duren inclusief in het bijzonder de verwerking van de bestelling, de voorbereiding van de Producten en de verpakking voor de verzending van de beschikbare Producten. In het geval van gedeeltelijke onbeschikbaarheid van de Producten, kan TECPLAST genoodzaakt zijn de zendingen te splitsen. 

De beschikbare Producten kunnen dus in eerste instantie worden verzonden, het saldo van de bestelling wordt verzonden wanneer de andere Producten beschikbaar zijn. 

De klant kan de status van de bestelling valideren, zichtbaar op de site in het gedeelte Mijn bestellingen.


VERVOERTIJDEN 


De transporttijden zijn afhankelijk van de vervoerder. 

TECPLAST informeert de klanten over de termijnen die de gekozen vervoerder haar heeft meegedeeld. Deze informatie vindt plaats wanneer de Klant het transportmiddel of de vervoerder kiest aan het einde van het online bestelproces, vóór de validatie van de bestelling. TECPLAST informeert haar klanten echter dat de aangekondigde deadlines geen zondagen en feestdagen omvatten. Transporttijden kunnen worden bekeken op de Site in het gedeelte Leveringen. 


BEZORGING VERTRAGING 


De levertijden die op de productfiches worden weergegeven, worden bevestigd wanneer de bestelling wordt geplaatst (zie de paragraaf "Beschikbaarheid van het product"). Indien blijkt dat de verzend deadline niet kan worden gehaald, wordt een nieuwe deadline meegedeeld aan de Klant, afhankelijk van de gegevens die bij TECPLAST bekend zijn. In dit geval zal ook een annulerings voorstel aan de Klant worden gedaan. Bij het annulerings voorstel wordt tevens een restitutie voorstel naar de Klant gestuurd.


CONDITIONERING 


De Producten worden verpakt om te voldoen aan de geldende transport normen en een optimale bescherming van de Producten tijdens hun levering garanderen. De Klant wordt gevraagd om dezelfde normen te respecteren bij het retourneren van een Product, of het nu gaat om de after-sales service.


BESTELLING TRACEREN 


De Klant kan op elk moment de bestelling status bekijken op zijn account in de website. Deze controle stelt de Klant in staat om de status van de verwerking van zijn bestelling te kennen, TECPLAST streeft om deze informatie zo duidelijk mogelijk te maken en om het transport zo betrouwbaar mogelijk te maken met zijn vervoerders. 

De Klant kan op elk moment, tijdens de openingsuren, contact opnemen met de klantendienst van TECPLAST om geïnformeerd te worden over de opvolging van zijn bestelling. 


BEZORGDIENSTEN 


TECPLAST stelt een vervoerder ter beschikking van zijn klanten. Deze leveringsmethoden kunnen in meer detail worden geraadpleegd op de Site in de gedeelte Levering. TECPLAST herinnert zijn klanten er echter aan dat: 

Het leveringsadres (dat kan verschillen van het factuuradres) moet nauwkeurig zijn en alle details vermelden die nodig zijn voor een correcte levering; 

Bij levering op afspraak dient de Klant duidelijk een vast en/of mobiel nummer in te vullen waarop hij goed bereikbaar is; 

Voor een levering van omvangrijk materiaal is het de verantwoordelijkheid van de Klant om de voorwaarden van toegankelijkheid van de plaats, verdieping of levering ruimte te verzekeren en TECPLAST of de vervoerder te informeren bij het nemen van een afspraak. 

Indien de levering om toegankelijkheid redenen niet kon plaatsvinden, kan TECPLAST niet verantwoordelijk worden gehouden. 

Een fout in het afleveradres, de plaats van levering, de bereikbaarheid van de plaats, het telefoonnummer voor het maken van een afspraak, de afwezigheid van de Klant op de geplande afspraak, of enig ander probleem waardoor een nieuwe levering moet gebeuren, kan gefactureerd worden op de werkelijke kosten van de nieuwe levering, waarbij de betaling van deze extra kosten alleen de nieuwe levering mogelijk maakt.


LEVERINGSVERTRAGINGEN VERVOERDER GERELATEERD


In geval van levering vertraging ten opzichte van de door de vervoerders aangekondigde termijnen, dient de Klant eerst contact op te nemen met de vervoerder of zijn distributiekantoor in het geval van La Poste. 

In alle gevallen van aanzienlijke vertragingen moet de Klant contact opnemen met TECPLAST om een ​​geschil of onderzoeksdossier te openen om het pakket te zoeken. Soms zijn pakketten verloren door vervoerders. De door de vervoerders opgelegde termijnen houden in dat de Klant het verlies meldt binnen de 10 dagen na ontvangst van het bericht van verzending van TECPLAST. Onder deze voorwaarden is TECPLAST verantwoordelijk voor het indienen van de nodige klachten bij de betrokken vervoerder. In het geval dat het pakket niet gevonden wordt, zal TECPLAST hetzelfde product opnieuw leveren binnen de periode van beschikbaarheid, of de klant een terugbetaling aanbieden. 


BESCHADIGDE PAKKETTEN 


De Klant moet de staat van het pakket controleren in het bijzijn van de vervoerder en snel de nodige reserveringen maken op de leveringsbon in geval van gedeeltelijke of volledige verslechtering. Overeenkomstig artikel 133-3 van het Wetboek van Koophandel wordt de levering geacht te zijn aanvaard door de Klant, bij gebreke van voorbehoud gemaakt door de Klant per aangetekende brief met ontvangstbewijs binnen de drie dagen na ontvangst. Anders moet de Klant, na het maken van reserveringen, TECPLAST per e-mail op de hoogte brengen, zodat TECPLAST zo snel mogelijk de nodige maatregelen kan nemen, zowel met het oog op het terugzenden van het Product naar zijn magazijnen als vanuit het oogpunt van een nieuwe levering. Bij gebrek aan kennisgeving kan TECPLAST niet verantwoordelijk worden gesteld voor een lange vertraging bij het in ontvangst nemen van de nieuwe levering. 


OVERMACHT 


In geval van overmacht zal TECPLAST alle middelen aanwenden om de klant te informeren over de staat van de pakketverzending, maar kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele vertragingen. 


WETTELIJKE GARANTIE 


TECPLAST informeert zijn klanten dat ze, op alle producten, de wettelijke garantie van conformiteit en verborgen gebreken hebben in toepassing van de geldende wetgeving (bijlage 1). Deze garantie stelt de Klant die het bestaan ​​van een verborgen gebrek bewijst in staat om ofwel de terugbetaling van de prijs tegen teruggave van het Product te verkrijgen, ofwel de terugbetaling van slechts een deel van de prijs zonder teruggave van het Product.


COMMERCIËLE GARANTIE TECPLAST


De commerciële garantie dekt ontwerp-, fabricage-, slijtage- of voortijdige verouderingsfouten bij normaal en conform gebruik volgens de instructies van de fabrikant. Het biedt de Klant de reparatie of vervanging van het Product, met arbeids- en/of onderdelensskosten ten laste van de Verkoper.


  • Producten Gedekt door de Garantie

Alleen Producten die door TECPLAST worden verkocht en vermeld in Bijlage 1 vallen onder de commerciële garantie, met uitsluiting van:

  • Alle accessoires en lijmen;
  • Alle zeilen die niet worden vermeld in Bijlage 1;
  • Alle productassortimenten die niet worden vermeld in Bijlage 1.


  • Uitsluitingen van de Garantie

De commerciële garantie dekt niet:

  • Defecten als gevolg van normale slijtage van het Product;
  • Defecten als gevolg van een ongeval of de aansprakelijkheid van een derde partij;
  • Defecten als gevolg van overmacht (extreme weersomstandigheden);
  • Defecten als gevolg van opzettelijke fout of nalatigheid van de Klant;
  • Defecten als gevolg van verkeerd gebruik of niet-conform gebruik volgens de instructies van de fabrikant;
  • Esthetische defecten die de functionaliteit van het Product niet beïnvloeden.


  • Implementatie van de Garantie

Om in aanmerking te komen voor de commerciële garantie, moet de Klant contact opnemen met de After-Sales Service (SAV) van TECPLAST via e-mail op sav@tecplast.com, via het contactformulier beschikbaar op de website, of per post gericht aan het hoofdkantoor van TECPLAST.


De Klant moet:

  • De reden voor het verzoek verklaren zodra deze bekend wordt;
  • Het geconstateerde defect nauwkeurig beschrijven en eventuele ondersteunende documentatie verstrekken (foto's, enz.).
  • De Verkoper bevestigt de acceptatie of weigering van de garantie binnen tweeënzeventig (72) werkuren na ontvangst van het verzoek. Indien de garantie wordt verleend, moet de Klant een kopie van de factuur en het betreffende Product naar het door de Verkoper opgegeven adres sturen.


  • Duur en Territoriale Reikwijdte van de Garantie

De duur van de garantie is specifiek voor elk Product en wordt vermeld in Bijlage 2. Het begint vanaf de dag van aankoop. De garantie wordt opgeschort tijdens elke periode van immobilisatie van het Product voor reparatie of vervanging.


De commerciële garantie is geldig voor aankopen gedaan in Metropolitan Frankrijk (inclusief Corsica), België, Luxemburg, Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Spanje, Italië, Portugal en Zwitserland.


  • Bescherming van Persoonsgegevens

Persoonlijke gegevens van de Klant zijn nodig voor de verwerking van de bestelling en het beheer van de garantie. Ze kunnen worden doorgegeven aan partners van TECPLAST voor orderbeheer. De Klant heeft recht op toegang, wijziging en bezwaar tegen de gegevens die op hem betrekking hebben, in overeenstemming met de geldende regelgeving.


  • Taal en Toepasselijk Recht

Deze garantievoorwaarden zijn geschreven in het Frans. In geval van vertaling is alleen de Franse tekst bindend. Deze voorwaarden worden beheerst door het Franse recht. Elk geschil wordt voorgelegd aan de bevoegde rechtbanken volgens de voorwaarden van het gemene recht.


  • Bijlagen

Bijlage 1 – Lijst van Producten die Gedekt zijn door de Commerciële Garantie

  • COLLECTIE SP400
  • COLLECTIE LP506
  • COLLECTIE FL370
  • COLLECTIE SP500
  • COLLECTIE LP640
  • COLLECTIE XP640
  • COLLECTIE XP680M2
  • COLLECTIE XP900


Bijlage 2 – Duur van de Commerciële Garantie

  • COLLECTIE SP400: 5 jaar garantie
  • COLLECTIE LP506: 5 jaar garantie
  • COLLECTIE FL370: 5 jaar garantie
  • COLLECTIE SP500: 7 jaar garantie
  • COLLECTIE LP640: 8 jaar garantie
  • COLLECTIE XP640: 10 jaar garantie
  • COLLECTIE XP680M2: 15 jaar garantie
  • COLLECTIE XP900: 15 jaar garantie


VERANTWOORDELIJKHEID 


TECPLAST is ontheven van haar leveringsverplichtingen in geval van overmacht. TECPLAST wijst alle verantwoordelijkheid af voor misbruik, niet-naleving van recept voor gebruik of niet-naleving van recept voor service of onderhoud van de Producten die de Klant heeft besteld. 

TECPLAST wijst alle verantwoordelijkheid af in geval van uitzonderlijke weersomstandigheden (harde wind, zware stormen, enz.) 

Bezoekers of klanten van de site hebben op elk moment het recht op toegang, wijziging, rectificatie en verwijdering van de gegevens die op hen betrekking hebben in toepassing van artikel 34 van de wet "informatique et libertés" van 6 januari 1978 Bij de registratie van de klant of een bestelling, of als onderdeel van andere specifieke operaties biedt TECPLAST bezoekers of klanten aan om zijn nieuwsbrief, zijn promotionele aanbiedingen te ontvangen en/of om zich te registreren om op de hoogte te worden gehouden van het houden van zijn "verkoop evenementen". 

De bezoeker of Klant kan zijn abonnement op elk moment wijzigen via zijn persoonlijke account of via de hyperlink onderaan de per e-mail ontvangen aanbiedingen. TECPLAST kan zijn bezoekers of klanten ook aanbieden om promotionele aanbiedingen van haar partners te ontvangen. TECPLAST behoudt zich het recht voor om gegevens over de Klant te verzamelen, onder meer door het gebruik van cookies. TECPLAST kan, voor commerciële doeleinden, de identiteit en contactgegevens van zijn bezoekers of klanten doorgeven aan commerciële partners. TECPLAST biedt de bezoeker of klant uitdrukkelijk aan zich te verzetten tegen de openbaarmaking van deze persoonlijke gegevens en kan zijn keuze op elk moment wijzigen op de site of door contact op te nemen met de TECPLAST-klantenservice. 


INTELLECTUEEL EIGENDOM 


Alle elementen van de Site, zowel visueel als audio, inclusief de onderliggende technologie die wordt gebruikt, zijn beschermd door copyright, handelsmerken of patenten. Ze zijn het exclusieve eigendom van TECPLAST. 

Iedereen met een internetsite die een eenvoudige link op zijn site rechtstreeks naar de site wil plaatsen, moet toestemming vragen aan TECPLAST. Een door TECPLAST gegeven autorisatie vormt op geen enkele wijze een impliciete aansluitingsovereenkomst en zal in geen geval definitief worden verleend. Op eenvoudig verzoek van TECPLAST moet deze link worden verwijderd. Elke hyperlink naar de site en het gebruik van technieken zoals "framing" of "in-line linking" is ten strengste verboden. 


ALLE VOORWAARDEN 


Een wijziging in wet- en regelgeving of een rechterlijke uitspraak waardoor een of meerdere clausules van deze Voorwaarden nietig zijn, tast de geldigheid van deze Voorwaarden niet aan. Een dergelijke wijziging of vaststelling kan de Klant in geen geval toelaten om deze Algemene Verkoopvoorwaarden niet te respecteren. Als een voorwaarde niet expliciet werd vermeld, zou deze worden geacht te vallen onder de geldende praktijken in de sector van de verkoop op afstand waarvan de ondernemingen hun hoofdkantoor in Frankrijk hebben.


DUUR EN TOEPASSING 


Deze voorwaarden zijn van toepassing op elke aankoop op de site, zolang deze online is. Deze voorwaarden, nauwkeurig gedateerd, kunnen te allen tijde door TECPLAST worden gewijzigd. De toepasselijke Voorwaarden zijn de voorwaarden die van kracht zijn op de datum van het sluiten van het contract in de zin van de paragraaf met de titel <Datum van de bestelling> in het gedeelte "Bestelling plaatsen" van deze Voorwaarden. 


TERRITORIALITEIT EN TOEPASSELIJK RECHT


Deze Algemene Verkoopvoorwaarden en de relatie tussen de Partijen zijn onderworpen aan het Franse recht. Elk geschil tussen TECPLAST en een klant die optreedt als handelaar die geen transactieresultaat heeft kunnen vinden, zal worden voorgelegd aan de bevoegde rechtbanken van Parijs. 


Bijlage 1· 

  • Artikel L211-4 Consumenten Code: De verkoper is verplicht om goederen te leveren in overeenstemming met het contract en is aansprakelijk voor elk gebrek aan overeenstemming dat bestaat op het moment van levering. Het beantwoordt ook aan elk gebrek aan overeenstemming dat voortvloeit uit de verpakking, de montage-instructies of de installatie wanneer dit haar wordt opgedragen door het contract of onder haar verantwoordelijkheid is uitgevoerd. Let op: Landsverordening Artikel 5: De bepalingen van deze verordening zijn van toepassing op overeenkomsten die na inwerkingtreding zijn gesloten. 
  • Artikel L211-5 Consumenten Code: Om aan het contract te voldoen, moeten de goederen: 

1°: geschikt zijn voor het gebruik dat gewoonlijk van een soortgelijk goed wordt verwacht en, indien van toepassing: 

  • overeenstemmen met de door de verkoper gegeven beschrijving en de kwaliteiten bezitten die deze laatste in de vorm van een monster of model aan de koper heeft gepresenteerd; 
  • de kwaliteiten presenteren die een koper legitiem mag verwachten gezien de openbare verklaringen van de verkoper, de producent of zijn vertegenwoordiger, met name in reclame of etikettering 

2°: Ofwel de kenmerken hebben die in onderling overleg door de partijen zijn bepaald of geschikt zijn voor elk speciaal gebruik dat door de koper wordt gezocht, onder de aandacht van de verkoper wordt gebracht en dat deze laatste heeft aanvaard. Let op: Landsverordening Artikel 5: De bepalingen van deze verordening zijn van toepassing op overeenkomsten die na inwerkingtreding zijn gesloten. 

  • Artikel L211-12 van de Consumentenwet: De actie die voortvloeit uit het gebrek aan overeenstemming verjaart twee jaar na levering van de goederen. Let op: Landsverordening artikel 5: De bepalingen van deze verordening zijn van toepassing op overeenkomsten die na inwerkingtreding zijn gesloten. 
  • Artikel 1641 Burgerlijk Wetboek: De verkoper is gebonden aan de garantie voor de verborgen gebreken van de verkochte zaak die het ongeschikt maken voor het gebruik waarvoor het bestemd is, of die dit gebruik zo sterk verminderen dat de koper het niet zou krijgen. of alleen een lagere prijs zou hebben gegeven, als hij ze had gekend. 
  • Artikel 1648 lid 1 Burgerlijk Wetboek: De vordering naar aanleiding van verborgen gebreken moet door de koper worden ingesteld binnen twee jaar na ontdekking van het gebrek.


BETALING EN VEILIGHEID - BETAALWIJZEN 


TECPLAST stelt verschillende betaalmethoden ter beschikking van haar klanten. Ze kunnen worden geraadpleegd met meer details in de sectie Betaalmethoden. Bij betaling met kredietkaart of Paypal erkent de klant bij bestelling dat de mededeling van zijn kaartnummer of Paypal-informatie aan Baches-Direct een ​​machtiging inhoudt om zijn rekening te debiteren tot het bedrag van de geleverde producten. 

De Klant garandeert TECPLAST dat hij over alle nodige autorisaties beschikt om de door hem gekozen betaalmethode te gebruiken. 

De betaling dient te geschieden in euro of eventueel in een andere valuta die uitdrukkelijk op de site wordt geaccepteerd in overeenstemming met het commerciële beleid van TECPLAST voor aankopen in het buitenland. 

TECPLAST verduidelijkt dat de betaalde bedragen geen aanbetaling vormen. 

De klant kan zijn bestelling online op de site betalen met een creditcard, dat wil zeggen met Carte Bleue, Visa, Mastercard, evenals met elke andere kaart die expliciet door de site wordt geaccepteerd of zelfs door Paypal, per cheque, per overschrijving en administratief mandaat. In het geval van een bestelling per e-mail kan TECPLAST vanwege het lagere beveiligingsniveau van dit communicatiemiddel geen rekening houden met betalingen per bankkaart om de veiligheid van de betaling zijn klanten te garanderen. 


Geaccepteerde bankkaarten 

De bankkaarten die worden geaccepteerd in de online winkel van Bâches-Direct zijn als volgt:

Debetkaart, Visa, MasterCard.


Veilig betalen met creditcard: 

Voor uw online betalingen maken wij gebruik van de STRIPE bank oplossing. Zo profiteert u van de nieuwste technologieën op het gebied van betalingsbeveiliging. 


Wanneer wordt mijn kaart gedebiteerd? 

Wanneer u uw bestelling plaatst, zal baches-direct.com toestemming vragen om het bedrag van de bestelling af te schrijven van de kaart uitgevende instelling. Zodra de overeenkomst is ontvangen, reserveert baches-direct.com het bedrag op uw kaart totdat alle artikelen beschikbaar zijn en uw bestelling is verzonden. 


Waarom is mijn kaartbetaling niet gedaan? 

Het is mogelijk dat uw bankinstelling toestemming heeft geweigerd om uw kaart te debiteren om een ​​van de onderstaande redenen: 

Het is mogelijk dat uw account beperkt is; 

U heeft mogelijk onbedoeld het verkeerde kaarttype, nummer of vervaldatum geselecteerd bij het plaatsen van uw bestelling; 

Het kaartnummer kan streepjes of spaties bevatten die niet werden herkend; 

Het kan een eenvoudige administratieve formaliteit zijn die door de bank wordt geïnitieerd wanneer de kaarthouder niet aanwezig is om zijn handtekening te zetten; 

Uw kaart is mogelijk recent en nog niet geactiveerd 

Als uw bestelling niet online is geautoriseerd, bevestig dan dat u uw creditcardgegevens correct heeft ingevoerd en bestel opnieuw. Als de problemen aanhouden, neem dan contact op met uw kaart uitgevende instelling om hen op de hoogte te stellen van uw bestelling. 

Indien u reeds een bestelnummer heeft ontvangen maar door baches-direct.com op de hoogte werd gebracht van de weigering van uw kaart, kunt u een nieuwe autorisatie aanvragen of online de gegevens van een andere bankkaart invoeren op onze site. Van haar kant zal baches-direct.com telefonisch en per e-mail contact met u opnemen om u het beste advies te geven en u te helpen bij het plaatsen van uw bestelling. 

Als deze pogingen niet succesvol zijn, zullen we uw bestelling annuleren en u per e-mail op de hoogte stellen. Eenmaal geannuleerd, kan uw bestelling niet opnieuw worden geactiveerd.